Kiedy była małym dzieckiem uwielbiałam chodzić do dentysty! Wiem, wiem jestem jakaś niepoważna, ale takie są fakty. Może dlatego, że nigdy n...

Druga wizyta u dentysty

By | 21:04 Leave a Comment
Kiedy była małym dzieckiem uwielbiałam chodzić do dentysty! Wiem, wiem jestem jakaś niepoważna, ale takie są fakty. Może dlatego, że nigdy nie miałam problemów z zębami i większość wizyt była kontrolnych? Poza tym mama zawsze mi tłumaczyła co pan doktor będzie robił, więc nie bałam się. Później miałam aparat na zęby, także spotkania z ortodontą były co miesięcznym przymusem, ale przeżyłam to. Myślę, że moja następna wizyta może być stresująca, bo idą zęby mądrości.. grr

Jednakże kiedy Julia dostała pierwsze zaproszenie na wizytę kontrolną do dentysty nie powiem, bo bardzo się stresowałam. Jako 14-miesięczne dziecko nie rozumiała o co chodzi. To, że mama codziennie myła ząbki to jedno, ale to że obca kobieta zajrzy do środka i coś postuka to już inna sprawa. Pierwsza wizyta polegała bardziej na pokazaniu jak dbać o zęby, jakiej pasty używać, co jeść a czego nie i jak przygotować dziecko do następnych wizyt. Początkowo miałam wrażenie, że to spotkanie to banał, bo mycia zębów nie muszą mnie uczyć, ale później doszłam do wniosku, że dobrze, że przyzwyczają dzieci do takich wizyt. Im wcześniej tym lepiej. Zwłaszcza, że w przedszkolu dzieci jeszcze nie myją zębów, dlatego to jest ważne, aby rodzice dbali. 

Jak przygotować dziecko do wizyty u dentysty

- nigdy, ale to nigdy nie opowiadaj o swoich złych doświadczeniach z dentystą w roli głównej, 
- powiedz dziecku co Pan doktor będzie robił- obejrzy ząbki, sprawdzi czy nie ma robaków, dziur i czy zęby nie bolą. 
- pobaw się w dentystę w domu, to naprawdę super zabawa
- weź ze sobą ulubioną maskotkę dziecka, aby maluch mógł ją zbadać, albo mocno przytulić
- weź ulubioną szczoteczkę do zębów dziecka, aby samo mogło pokazać jak myje ząbki. 

U dentysty 

Takie spotkania organizowane są raz w roku. Na jedną wizytę zapisywana jest 4-5 dzieci, i całość trwa półtorej godziny. Akurat tak się stało, że byłyśmy my i jej koleżanka z grupy, także bardziej komfortowej sytuacji nie mogli dla niej stworzyć. Na początku dzieci dostały maskotki, które miały posadzić na fotelu i zbadać. Pani pokazała im co do czego służy. Same mogły nalać wodę do kubeczka a później ją wyssać za pomocą specjalistycznego sprzętu. Cała zabawa trwała 15 minut. Później dziewczynki miały usiąść i pokazać Pani ząbki. Niestety czar prysł. Żadna nie chciała otworzyć buzi. Dentystka stwierdziła, że nie ma sensu na siłę tego robić. Jeżeli dzieci nie mają brązowych plamek ani ubytków, to znaczy, że ząbki są całe i zdrowe. Kolejna część wizyty to pokazanie jak poprawnie myć zęby. 

Dbanie o ząbki 

Wiadomo, że takie małe dziecko nie wytrzyma myjąc 2 minuty zęby, także dentystka stwierdziła, że nie ma problemu. Ważne, aby starać się myć je często, najlepiej po każdym posiłku jeżeli to możliwe. Przy wyborze szczoteczki do zębów należy pamiętać aby dobrze dopasować rozmiar do wieku dziecka. Podobno to częsty błąd rodziców, gdyż kupują 2 latkowi szczoteczkę, która powinna być dla 5 latka dlatego, że był nadruk spiderman`a a dziecko się uparło. Pasta do zębów powinna być również przeznaczona dla dziecka, a nie dla dorosłego. W Danii większość dentystów poleca pastę Zendium. Z tego co widziałam w Polsce też są dostępne, nie wiem jedynie, dlaczego są droższe.. ? Wracając do tematu szczotkowania. Ząbki powinny być szczotkowane od początku do końca, a nie tylko z przodu. My mamy taką umowę. 1 minutę myje mama, a później Julia. W ciągu tej minuty staram się dotrzeć we wszystkie ciężko dostępne dla niej miejsca. 



Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze :