Dawno, dawno temu moja mama zrobiła mi na obiad krem z porów i gdzieś głęboko w pamięci zapadł mi ten smak. Od trzech dni ten smak chodził ...

# 17 Smak dnia - krem z pora

By | 15:43 2 comments
Dawno, dawno temu moja mama zrobiła mi na obiad krem z porów i gdzieś głęboko w pamięci zapadł mi ten smak. Od trzech dni ten smak chodził mi po głowie, aż w końcu wzięłam się w garść i postanowiłam zrobić sama krem. Przepis okazał się mega szybki i bardzo prosty. Muszę powiedzieć, że nawet mojemu tacie smakowało, a to już jest osiągnięcie =)



Co potrzeba (4 porcje):


* 2 duże pory
* 1 średnia cebula 
* 1 średni ziemniak
* 800 ml bulionu drobiowego
* 50g masła
* śmietankowy serek topiony (np.Hochland)
* sól i pieprz do smaku
* 3 kromki ciemnego chleba


Sposób przygotowania:

Odcinamy liście pora i zostawiamy tylko tą jasnozieloną i białą część. Kroimy w plasterki. Następnie obieramy ziemniaka i cebulę i kroimy w drobną kostkę. W dużym garnku roztapiamy masło i wrzucamy warzywa na 5 min. Co chwilę mieszamy. W małym garnku gotujemy bulion i zalewamy nim warzywa. Gotujemy 15-20 min, aż warzywa zmiękną. Na koniec dodajemy serek topiony i gotujemy na dużym ogniu 2-3min, tak aby się serek roztopił. 
Wszystko wlewamy do blendera i miksujemy na najwyższych obrotach. 
Kromki chleba kroimy w kosteczkę i smażymy na patelni na oliwie z oliwek, tak aby były twarde. 
Krem przelewamy do miseczek i posypujemy usmażonym chlebkiem lub krążkami pora do ozdoby
Proste i szybkie ;) 


czas przygotowania: 40 min

cena: ok. 20zł
Nowszy post Starszy post Strona główna

2 komentarze :

  1. Oj Monia normalnie smaku mi narobiłaś tymi wszystkimi pysznościami :))
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pychotka, dzięki za przepis Monia :*

    OdpowiedzUsuń