Powroty do szkoły po wakacjach dla jednych są trudne, dla drugich długo wyczekiwane. Ja byłam tym drugim przypadkiem dopóki nie przyszłam na...

welcome back

By | 14:28 1 comment
Powroty do szkoły po wakacjach dla jednych są trudne, dla drugich długo wyczekiwane. Ja byłam tym drugim przypadkiem dopóki nie przyszłam na zajęcia.

Od poniedziałku teoretycznie zaczęliśmy nowy projekt- IN SYNC, który ma polegać na współpracy klasowej. Razem mamy znaleźć temat, który dotyczy przemysłu modowego, ale od strony purchasingu. Możemy korzystać z mediów, książek i wykładów. 

Wiadomo pierwszy dzień polega na zapoznaniu się nie tylko z materiałem, programem, ale również z ludźmi. W Danii nie ma oficjalnego rozpoczęcia roku, po prostu przychodzisz na zajęcia. Od razu Was uprzedzam, że u nas jest tylko 7 osób na kierunku.! Huhu "idealne" warunki na opuszczanie zajęć.. Podejrzewam, że nasi nauczyciele dadzą radę i nauczą się 7 nazwisk.. Także wesoło nie jest, same kobiety, ale myślę, że dam radę. 

Jeżeli chodzi o to jak wyglądają zajęcia to nic się nie zmieniło. Już w poniedziałek dostaliśmy pierwszą "zapchaj dziurę", czyli wykłady, które nic nie wnosiły do naszej edukacji, a musieliśmy na nich być. Wczoraj już było dużo lepiej. Wykłady mieliśmy z osobami pracującymi w modowym przemyśle. W ciągu całej mojej szkolnej kariery 6x słuchałam wykładu na temat Bestsellera. Ale od przybytku głowa nie boli, prawda.? ;)

Dzisiaj nareszcie zaczęliśmy zajęcia w grupach. Wyjątkowo nam to szybko poszło i po 2h mieliśmy gotową prezentację na jutro. Bo jutro Moi kochani prezentujemy tematy, które chcielibyśmy zgłębić i do których chcielibyśmy się odnieść przy zadaniu drugim. Nasz grupa wybrała CSR w modzie. Ja jak zwykle dobra duszyczka chcę bronić ludzi, także Human in CSR. 

W ogóle wiecie, że za ludzie produkujący magiczne Iphony i Ipady dostają ok $2/h.?! Większość z nich po całym miesiącu pracy nie stać na "normalne życie" bo zarabiają niecałe 200 dolarów miesięcznie.? Dodatkowo robią 40h nadgodzin w tyg, ogółem pracują 80-100.. Masakra, ale ważne, że Apple sprzedaje te telefoniki je za tysiące :D 

Naprawdę im dłużej siedzę w tym, im więcej o tym czytam i się uczę tym bardziej jestem przerażona. Wiecie, że teraz większość firm zaczyna produkować ubrania i dodatki w Kambodży, bo tam jest taniej niż w Chinach.? Ludzie tam nie protestują..

 Ale o tym więcej już jutro ;) 


Nowszy post Starszy post Strona główna

1 komentarz :

  1. Pracowałam w UK z dziewczyną z Wietnamu i tam też taka tania siła robocza, tyle że pamiętam jak rozmawialiśmy o zarobkach to mówiła że 4 funty wystarczają by przeżyć cały tydzień ;O

    OdpowiedzUsuń