Jak żyć szybciej i łatwiej.? Na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi, jednakże co chwilę pojawia się coś, co sprawia, że możemy zaoszczędzić ...

4 ulepszacze życia

By | 12:03 2 comments
Jak żyć szybciej i łatwiej.? Na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi, jednakże co chwilę pojawia się coś, co sprawia, że możemy zaoszczędzić więcej czasu, więcej pieniędzy, więcej nerwów. Ile razy pomyślałeś, że byłoby łatwiej gdyby można było zrobić coś w inny sposób.? Na pewno wiele. W tym poście przeczytacie o 4 rzeczach, które ułatwiają mi życie w Danii. 

Żółta karta


źródło google.pl

Żółta karta to nic innego jak kawałek plastiku o wymiarach karty do bankomatu, który bardzo ułatwia życie. Przede wszystkim jest dowodem, że nasz pobyt na terenie Danii jest legalny, a ponadto poświadcza miejsce zamieszkania na jej terytorium.

Zalety posiadania żółtej karty są bardzo dużo. Po pierwsze możemy korzystać z duńskiej służby zdrowia. Już wypełniając papiery sami wybieramy lekarza, który najbardziej nam pasuje, np. ze względu na odległość etc. To jest bardzo duże ułatwienie, ponieważ w razie przeprowadzki możecie wybrać nowego lekarza, a co więcej wasze dane i historia choroby są zachowane w systemie. Także każdy lekarz czy w przychodni czy w szpitalu wie o Was wszystko. Dodatkowo lekarze nie wypisują recept tylko "nabijają" je na karty. Idąc do apteki oczywiście tej najbliższej, albo tej o którą poprosicie lekarza pokazujecie tylko kartę i tyle. Aptekarz wie wszystko. Prawda, że życie wydaje się łatwiejsze.?
Dzięki tej karcie możemy również wynająć mieszkanie, założyć Internet w domu, korzystać z publicznej biblioteki, zapisać się na lekcje duńskiego, etc.

O żółtej karcie, a w zasadzie o sposobie ubiegania się o nią pisałam już jakiś czas temu TU. Możecie zajrzeć ;)

Mobilepay


Długo nie mogłam się przekonać do tej aplikacji na telefonie. Głównie dlatego, że za dużo jest zła na świecie, a ludzie tylko czatują, aby Cię okraść. Ale w końcu za namową koleżanek zainstalowałam na telefonie i pokochałam.! 
Mobilepay to aplikacja dzięki, której możesz płacić telefonem. Wystarczy podpiąć swój numer telefonu pod konto bankowe, ustawić hasło i cieszyć się szybkim sposobem płacenia.! Cała transakcja zajmuje tylko dwie minuty!

Mine tilbud



Wszystkie gazetki promocyjne w jednym miejscu.? Tak, poproszę.! Co piątek dostawaliśmy ok. 20 gazetek promocyjnych z wszystkich sklepów z okolicy. Wyobrażacie sobie jakie to jest marnotrawstwo.? Ja mega dbam o ekologię i zawsze bolało mnie, że aż tyle papiery się marnuje. Człowiek przejrzy raz, zrobi listę co gdzie kupić i wyrzuca to. Także, wszystkie promocje w jednym miejscu są jak najbardziej na tak. Ponadto idąc do sklepu możecie szybko sprawdzić czy dana rzecz już jest na promocji czy będzie za kilka dni. 

Pchli targ

źródło:loppemarkedibella.dk 

W każdą ostatnią niedzielę miesiąca w centrum handlowym sklepy są zamknięte i odbywa się pchli targ! Każdy może wykupić sobie miejsce i sprzedawać cokolwiek chce. Tam jest dosłownie przegląd rzeczy niepotrzebnych każdej możliwej kategorii. Kiedyś facet nawet zwykłą szafę z Jysk`a sprzedał. Wyobrażacie sobie.? Ja już wiele razy kupiłam tam ubrania dla siebie, dla Julki, mnóstwo zabawek etc. To jest naprawdę świetna okazja do zaoszczędzenia pieniędzy.  W tę niedzielę kupiłam Julce zamek lego duplo Hello Kitty, który w sklepie kosztuje 400kr, ponad 200 zł, a ja kupiłam za 50kr, czyli 26zł. Prawda, że się opłaca.? Klocki umyte, dziecko szczęśliwe. Zwłaszcza, że oni sprzedają te rzeczy bardzo tanio, aby tylko się pozbyć. W Polsce jeszcze często chcemy sobie zarobić na tym co kupiliśmy taniej. Ja również sprzedaję wszystkie rzeczy po Julce, ale mam zasadę, że to co jest w stanie idealnym za 50% ceny, a to co jest bardziej zużyte za 75% ceny. Dużo rzeczy też oddaję do H&M, bo brudne, podarte czy coś. A oni zrobią z tym więcej dobrego niż ja mogłabym. 

Nowszy post Starszy post Strona główna

2 komentarze :

  1. Jeszcze nie wspomniałaś, że za pomocą zółtej karty można samem zalogować się na stronie i umówić sie na wizytę, albo poprosić o ekonsultację ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O proszę, widzę, ze ja więcej dowiem się z Twojego bloga niż licząc na łaskawość znajomych 😉

    OdpowiedzUsuń