Przyznać się kochani z ręką na sercu, kto chociaż raz w życiu kupił coś na aliexpress albo na dresslink.? Nikt? Nie wierzę! Chińskie sklepy ...

12 kroków do udanych zakupów na Dresslink

By | 13:01 Leave a Comment
Przyznać się kochani z ręką na sercu, kto chociaż raz w życiu kupił coś na aliexpress albo na dresslink.? Nikt? Nie wierzę! Chińskie sklepy kuszą swoimi cenami, a niestety coraz więcej "firm" kupuje tam hurtowo i sprzedaje w swoich wyższych cenach, o czym już klienci wiedzą. Tak, tak jestem jedną z tych osób, która kupiła chińską sukienkę dla dziecka w "drogim i poważanym sklepie", który podobno produkuje wszystko w Polsce. Potem ją znalazłam na dresslink pięć razy taniej, dosłownie. Jedynie metka była "firmowa". 



W tym poście zdradzę Wam kilka moich rad dotyczących zakupów na chińskich stronach. Nie powiem, bo kilka razy skorzystałam i w większości byłam zadowolona. 


1. Przed zakupem musisz założyć konto. Najlepiej zarejestruj się normalnie, bez używania Facebooka czy innych social media. 

2. Wybierz język. Jeżeli dobrze czytasz w języku angielskim polecam Ci zostać przy tym. Jednak jeżeli czujesz się pewniej z językiem polskim to uważaj, ponieważ niektóre zdania mogą wprowadzić Cię w błąd. 

3. Wybierz walutę. Ja zawsze płacę tylko w dolarach, a zakupy robię tylko jak kurs jest niski. Inaczej uważam, że się nie opłaca. Taki ze mnie lisek chytrusek

4. Wyszukaj przedmiot. Poszukujesz sukienki na wesele? Super. Zaczynamy zabawę. Najlepiej zaznacz "darmowa przesyłka", uwierz mi, że jest wiele sklepów, które sprzedają ten sam model, ale w różnych cenach i na różnych warunkach. Po co przepłacać?

5. Znalazłaś już wymarzoną sukienkę? Yeah. Teraz uważaj, bardzo ważne. Sukienka prezentuje się cudownie na pierwszych kilku zdjęciach, ale boisz się, że coś jest z nią nie tak, bo cena jest za niska? Pewnie masz rację. Zatem zawsze, ale to zawsze sprawdzaj zdjęcia dodawane przez klientów. Nie ufaj obrazkom na stronach. Często grafika pobierana jest z skatalogów różnych marek, a ubrania są na nich "wzorowane".

6. Sukienka jednak wygląda jak na zdjęciach? Super lucky you! Teraz sprawdź opinie klientów. Ile przedsiębiorca sprzedał ubrań, czy miał problemy z dostawą etc. Również to jest bardzo ważne. 

7. Sukienka prawie w koszyku, ale wahasz się odnośnie rozmiaru? Nie dziwię się. Chińczycy są niscy.  Zmierz się! Długo tego nie robiłam i kupowałam na czuja, ale naprawdę wymiary to podstawa, chyba, że podoba Ci się odsyłanie rzeczy do Chin. 

8. Sprawdź ile musisz czekać na swój nowy nabytek. Często do Europy przesyłka idzie 15-30 dni. Ja od grudnia nadal nie dostałam swojej, także bądź czujna. 

9. Płacimy! Jeżeli już wcześniej kupowałaś na jednej z tych stron, sprawdź czy nie dostałaś jakichś kuponów. Wiem, że to są grosze, ale zawsze coś. Ja najczęściej płacę polską kartą, ponieważ mój bank nie nalicza mi żadnej prowizji. 

10. Pilnuj terminów. Jeżeli przesyłka nie przychodzi zbyt długo, napisz do sprzedawcy. Możliwe, że zgubiła się, a sprzedawca odda Ci pieniądze. Masz również prawo do reklamacji "open disput". 

11. Paczka przyszła? Super! Poczekaj, weź telefon i nakręć filmik jak otwierasz. Wydaje Ci się to głupie? Jeżeli Twoja cudowna sukienka będzie miała wadę to będziesz miała dowód, że w takim stanie ją otrzymałaś. 

12. Zrób zdjęcie ,napisz opinię i dodaj na stronę! Uwierz, komuś na pewno pomożesz, a przy okazji dostaniesz punkty, które możesz wykorzystać przy następnym zamówieniu. 


Mam nadzieję, że ten post chociaż troszkę pomoże Ci w zakupach. Tylko nie szalej ;) 





Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze :