Dzisiaj po raz pierwszy odważyłam się sama zrobić spaghetti carbonara. Nie wiem czemu wcześniej szłam na łatwiznę zalewając proszek z saszet...

#12 Smak dnia - carbonara

By | 19:57 Leave a Comment
Dzisiaj po raz pierwszy odważyłam się sama zrobić spaghetti carbonara. Nie wiem czemu wcześniej szłam na łatwiznę zalewając proszek z saszetki śmietaną. Jak się sama przekonałam jest to bardzo łatwe i mega smaczne danie. Niestety jest bardzo kaloryczne, ale raz na jakiś czas można sobie pozwolić ^^ 

Co potrzeba.? 

*ok 500g makaron spaghetti
*wędzony boczek

*mała śmietana 18%
*3 żółtka
*oliwa z oliwek 

*1 ząbek czosnku
*1 duża cebula
*ser żółty do starcia

Przygotowanie:


Ugotować makaron. Na patelni podsmażyć pokrojony boczek. Po około 3 minutach przekładamy boczek do miski i na patelnię wrzucamy pokrojoną w kostkę cebulę i smażymy na oliwie z oliwek. 
 Jak cebulka zrobi się przezroczysta dodajemy czosnek i smażymy kolejne 3 minuty. W tym czasie żółta roztrzepujemy w szklance, dodajemy do nich 3 łyżki śmietany oraz ser i mieszamy. 4 łyżki śmietany dodajemy na patelnię razem z podsmażonym boczkiem i cebulką. Następnie dodajemy masę jajeczno-śmietanową. Doprawiamy odrobiną soli i dużą ilością świeżo mielonego pieprzu.  Ugotowany makaron dodajemy na patelnię, dokładnie mieszając i przekładamy na talerze. Posypujemy  dodatkowo serem bądź tylko dekorujemy bazylią.





Smacznego.! ;) 
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze :