foto:pinterest O tym, że warto dbać o swoją twarz przekonałam się kilka tygodni temu. Nigdy nie byłam fanką kremów, maseczek czy innych...

5 kroków w pielęgnacji twarzy

By | 14:22 2 comments
foto:pinterest
O tym, że warto dbać o swoją twarz przekonałam się kilka tygodni temu. Nigdy nie byłam fanką kremów, maseczek czy innych kosmetyków. Jednakże po ostatnim powrocie z Polski moje skóra była w fatalnych stanie.. Zmiana wody, wysokie temperatury i nie stosowanie żadnych kosmetyków doprowadziło do tego, że moja cera bardzo się odwodniła. Będąc w Poznaniu spotkałam się z Panią dermatolog Agnieszką Jonik, która wytłumaczyła mi jak dbać i pielęgnować twarz. Wiedziałam, że znowu będę cierpiała po powrocie do Danii i dlatego obsypałam Panią Agnieszkę milionem pytań. 

W tym poście dowiecie się jak pielęgnować twarz w zaledwie 5 krokach! 

Najważniejszym krokiem w pielęgnacji twarzy jest jej oczyszczenie z sebum oraz czynników zewnętrznych. Nawet nie wiemy ile zanieczyszczeń "zbiera" nasz buzia. Dlatego warto ją oczyszczać dwa razy dziennie - rano i wieczorem. Pewnie nie tylko mi zdarzyło się położyć w makijażu, prawda.? Wy też czasami zapomniałyście się.? Ważne, abyście więcej się nie zapominały i naprawdę oczyszczały swoją twarz, ponieważ to później odbija się na jej wyglądzie.
Tonizacja polega na usuwaniu resztek zanieczyszczeń, których nie udało się usunąć podczas zmywania makijażu. Dodatkowo przywraca skórze odpowiednie pH. "Odczyn skóry waha się w zależności od miejsca na ciele i wieku pomiędzy 4,8 a 6.  Dzięki kwaśnemu odczynowi powierzchnia skóry broni się przed zasiedlaniem przez patologiczne grzyby i bakterie, których obecność mogła by spowodować zachwianie naturalnej równowagi mikrobiologicznej powierzchni naskórka, a przez to wywołać schorzenia dermatologiczne. Nasza skóra fizjologicznie zasiedlana jest przez bakterie stale bytujące na skórze oraz bakterie występujące czasowo"- tłumaczy Pani Agnieszka. Dlatego warto stosować tonik nawet kilka razy w ciągu dnia, zwłaszcza po kontakcie z substancjami drażniącymi czy po spędzeniu dnia w pomieszczeniu klimatyzowanym. 
Nawilżenie skóry to trzeci krok w pielęgnacji twarzy. Wiele kobiet używa źle dobranych kremów. Dlaczego.? Ponieważ nie rozróżniamy typu od rodzaju skóry. "Do rodzajów skóry należy cera sucha, tłusta i mieszana, a typami cery są: cera wrażliwa, naczynkowa i odwodniona. Można mieć również cerę suchą i wrażliwą, wtedy mamy zestawienie z rodzajem i typem cery. W celu oceny skóry najlepiej udać się do specjalisty i nie eksperymentować samemu." *- radzi Pani Agnieszka. W ciągu dnia warto używać kremów z filtrem UV. Nocą natomiast stosujmy kremy zawierające składniki aktywne, pomagające regenerować się skórze podczas snu.  Zimą używajmy kremu półtłustego, który pomoże chronić skórę przed mrozami. 
Wiedzieliście, że wśród najczęściej kupowanych kosmetyków jest peeling, czyli nasz czwarty krok w pielęgnacji skóry.? Peeling usuwając martwe komórki naskórka, natychmiast wygładza i rozjaśnia skórę, pobudza ją także do szybszej odnowy, usuwa nadmiar sebum i odblokowuje ujścia gruczołów łojowych. 
Ostatnim krokiem, o którym każda kobieta powinna pamiętać, jest położenie maseczki na twarz. Oczywiście maseczka również powinna zostać dopasowana do potrzeb skóry. Ja uwielbiam jabłkową maseczkę własnej roboty. Wystarczy zetrzeć jabłko na tarce o małych oczkach, wymieszać z oliwą z oliwek oraz łyżeczką twarożku. Po 15 minutach zmyć letnią wodą. 

*Pani Agnieszka aktualnie otwiera swój pierwsz salon w Poznaniu, takżye na pewno przypomnę Wam o tym poście i powiem jak znaleźć Panią Agnieszkę w Poznaniu)

Nowszy post Starszy post Strona główna

2 komentarze :

  1. Super post! Czekam jeszcze aż zaczniesz stylizacje pokazywac, bo masz super ciuchy! Pozdrawiam Ciebie i Twoją rodzinęęęę!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham peelingi i kupuje je przy każdej wizycie w drogerii. Wiem, że nie mogę ich stosować za często, ale tylko wtedy czuję, że moja twarz jest naprawdę czysta.

    OdpowiedzUsuń