Czy jedliście kiedykolwiek krem z awokado.? Ja wczoraj miałam jakieś dziwne natchnienie i z kuchni wyjść nie mogłam. Postanowiłam wykorzysta...

# 10 Smak dnia - krem z awokado

By | 15:00 Leave a Comment
Czy jedliście kiedykolwiek krem z awokado.? Ja wczoraj miałam jakieś dziwne natchnienie i z kuchni wyjść nie mogłam. Postanowiłam wykorzystać wszystko co mi zostało z warzyw i owoców i zrobić coś innego. Miałam awokado, które zawsze kojarzyło mi się jako dodatek do kanapek lub składnik guacamole.  

Awokado ma wysoką wartość energetyczną, ponieważ zawiera ok 250 kcal. Jednak nie jest to takie straszne, ponieważ awokado jest idealne dla osób, które się odchudzają. Dlaczego.? Awokado składa się z włókien, które przyczyniają się do szybkiego spalania tłuszczu.  Ponadto zawiera znaczące ilości witamin B9, B6, K, E i C a także: karoteny, białko oraz sporo magnezu, wapnia i fosforu.


Ze względu na dużą ilość..

..potasu jest polecane osobom wyczerpanym i cierpiącym na depresję.
..witaminy B6 pomaga łagodzić nagłe zmiany nastroju u kobiet, które cierpią na zespół napięcia przedmiesiączkowego...witaminy E oraz B pomagają w łagodzeniu stresu oraz takich problemów, jak niepłodność u kobiet i mężczyzn.
Ponadto zalecane są osobom cierpiącym na anemię, nadciśnienie, dolegliwości żołądkowe i kłopoty z trawieniem.




Przejdźmy do przepisu.

Co potrzebujemy:

* jedna kostka bulionu
* jedna cebula
* 2 awokado 
* 2 ząbki czosnku
* 300 g gęstego jogurtu naturalnego
* 1 łyżka oliwy z oliwek
* szczypta cukru
* sól i pieprz

Sposób przygotowania:

Kostkę bulionową wrzucamy do odrobiny gorącej wody i wlewamy zimnej wody, aby wypełnić naczynie do 300ml. Cebulę obrać i posiekać. Czosnek obrać i wycisnąć. Awokado przekroić na pół i usunąć pestkę. Miąższ wydrążyć łyżeczką i wrzucić do blendera. Wlać bulion, oliwę z oliwek, łyżkę soku z cytryny,. Dodać cebulę, czosnek, jogurt, cukier i utrzeć na gładką masę. Doprawić do smaku i jak najdłużej schładzać. Później podgrzać i dodać co kto lubi ;) Ja swój krem połączyłam z chlebkiem wasa ;) 

czas przygotowania ok. 15min
ok. 300 kcal na porję
Porcja na 3osoby




Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze :