Poza Dniem Czekolady myślę, że jest to jeden z ulubionych dni każdego z nas.  Dzisiaj wpadłam na pomysł, aby zrobić dwa rodzaje pizzy. Jedn...

# 5 Smak dnia - Pizza

By | 17:16 3 comments
Poza Dniem Czekolady myślę, że jest to jeden z ulubionych dni każdego z nas. 
Dzisiaj wpadłam na pomysł, aby zrobić dwa rodzaje pizzy. Jedna normalna, tradycyjna, a druga light, dla tych którzy w tym dniu chcą utrzymać wagę.


Pizza light:                                                            

*pita
*posiekana mozarella
*pomidory 
*sałata
*ser feta
 Wszystkie dodatki układamy na picie. Piekę 5 min w piekarniku ustawionym na 200 stopni.  Po wyciągnięciu z piekarnika polewam oliwą z oliwek. 
ok 150 kcal.
5 min 



Pizza na normalnym cieście: (4-5 osób)



*1,5 szklanki mąki
*3 dkg drożdży
*3 łyżeczki oliwy z oliwek
* 0,5 szklanki ciepłej wody
*0,5 łyżeczki sol
i*0,5 łyżeczki cukru

* pieczarki
*ser żółty
*cebula
*bekon 
*łyżeczka koncentratu
* 2 łyżki pomidorów w puszce

Do miski wsypujemy przesianą mąkę, dodajemy pokruszone drożdże, wlewamy oliwę, wsypujemy sól i cukier oraz dolewamy trochę wody. Zagniatamy ciasto dodając w miarę potrzeby więcej wody. Składniki zagniatamy aż ciasto będzie gładkie i sprężyste i miskę zostawiamy w ciepłym miejscu przykrytą ściereczką.

Gdy ciasto wyrośnie jeszcze raz go krótko zagniatamy i rozwałkowujemy na placek o wielkości blaszki. Ja podzieliłam przepis na 2 i mam malutkie kawałki.
Smarujemy pizze koncentratem pomidorowym wymieszanym z pomidorami w puszce. Dodajemy nasze ulubione dodatki. Ja wybrałam pieczarki i cebulę podsmażoną na oliwie z olwiek oraz bekon. Posypałam serem i mam jedną z bardziej kalorycznych pizz. 
Wstawiam do piekarnika na 7-8 min na 250 stopni. Na koniec dodaje majonez ;) 

ok. 450kcal na porcje
30min




Nowszy post Starszy post Strona główna

3 komentarze :

  1. zajebisty pomysł z tą pitą ;)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. miałam nie jeść pizzy, ale zrobiła z tą pitą. Pochwal ze tak szybko poszłam do sklepu i zrobiłam zakupy :P Ale bardzo dobra ;) Jeszcze masz super przepis na te placki z cukinią ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam! ;)))))

    OdpowiedzUsuń